M-AUDIO MobilePre

Recenzia  pre Popular

M – AUDIO MobilePre - je externá zvuková karta s dvoma mikrofónovými predzosilovačmi, pripojiteľná k počítaču pomocou USB.

Konštrukcia – zariadenie je ukryté v plastovom obale, ktorý prekvapí svojou nízkou váhou. Nízka váha je výhodou pri prenášaní, no užívateľ si musí dať pozor, pretože ľahko môže zariadenie stiahnuť so sebou pri pripojenom mikrofóne alebo nástroji. Na prednom paneli sú viditeľne umiestnené dva mikrofónové vstupy, peak merače vstupného signálu, ktoré sú obmedzené dvoma svietiacimi diódami, na základe ktorých zistíte úroveň signálu z pripojeného mikrofónu alebo nástroja, ďalej kontrolka signalizujúca phantom 48V, dva tlačidlá na výber vstupov do zariadenia, tlačidlo výberu monitora – posluchu pri nahrávaní, sluchátkový výstup a kontrolku činnosti celého zariadenia. Na vrchnej časti nájdeme fakt robustné potenciomentre na ovládanie gainu vstupných kanálov osobitne 1 a 2, potenciometer ovládania hlasitosti sluchátok a potenciometer ovládania line výstupov spolu. Na zadnej strane sú line výstupy 1 a 2, line vstupy 1 a 2, usb konektor, a prepínač phantom napájania pre kondenzátorové mikrofóny.

Inštalácia – odporúčam inštalovať podľa návodu, u mňa inštalácia prebehla bezproblémovo.

Ako to funguje – ovládanie zariadenia je navrhnuté fakt intuitívne, všetko je na správnych miestach, len použitá farba popisu na čelnej strane nie je práve šťastným riešením, ťažšie sa číta. Mikrofónové vstupy sú čisté, bez počuteľného šumu, Line vstupy fungujú dobre, signál z elektrickej gitary bol až priezračne čistý, aj keď to znie trošku ,, digitálne ´´ , zvuk je použiteľný. Ku karte sa dodáva software ProTools SE. Po spustení ProTools všetko fungovalo výborne. Vytkol by som len latenciu, ktorá vzniká pri posluchu tracku, ktorý nahrávate. Vyriešiť sa to dá stlačením tlačidla direct monitor a mutovaním daného tracku v ProTools. K ProTools je dodávaný balíček pluginov, ktoré v zásade fungujú ako majú a postačujú na základné editácie vašich nahrávok. Sluchátkový výstup je trochu slabý, neviem si predstaviť nahrávanie bicích, kde bubeník bude potrebovať silnejší klik.

Zhrnutie – prístroj je naozaj výborným riešením pre hudobníkov na cestách, do skúšobní na nahrávanie demosnímkov, pre začínajúcich producentov tanečnej hudby, pre začínajúcich zvukárov. MobilePre je dôkazom, že je tu fakt dobre stanovený pomer cena – kvalita. Zariadenie funguje výborne a užívateľ si naň rýchlo zvykne. Ja si zariadenie nezaobstarám len z jediného dôvodu – aby som si prácu nenosil ešte aj domov :D.

Peter Dobrík

PJ SOUND STUDIO s.r.o.